Mon 99.03.22 17.45.35
tedy jeste k tomu nadseni clenu katfilu z prijezdu pana P.R.
nevim z ceho usuzujete vy, ze clenove katfilu nadseni jsou. bylo-li by tomu tak, mohl cyklus probihat pod hlavickou katfilu coz by bylo prihodnejsi jak vzhledem k obsahu, tak take k nazvu celeho cyklu %28alespon si dovoluji se domnivat- koneckoncu co s tematem ma co do cineni cestina, ze%29. a pokud se jedna o podklady, ktere mne vedly k nize uvedenemu tvrzeni: ano, jsou to jen dojmy a zpravy z treti ruky. to nicmene nic nemeni na faktu, ze vest cyklus pod hlavickou neceho jineho, nez katfilu je minimalne podivuhodne, a v lehce paranoidnich jedincich meho typu zpusobile vyvolat vyse uvedene dojmy.
1. Asi by to chtelo zopaknout kurs logiky. Ja jsem napsal "Netusim, jak jste prisel na to, ze nejsme nadseni" a vy z toho vyvozujete, ze tvrdim, ze jsme nadseni. To je prece chybna uvaha. 2. K veci: katedra filosofie prece nemuze nikomu prikazovat koho si ma zvat a co jim ma prednaset. A jestli ma nekdo potrebu takoveho kursu, tak si ho zaridi, kdo tu potrebu nema, dela neco jineho. Stale nechapu v cem je problem. O filosofii se take prednasi na Prirodovedecke fakulte (napriklad), vyplyva z toho neco pro nas?
Technicka: Doporucoval bych vyzkouset Zed narku II.


Mon 99.03.01 15.34.26
Kde je Greenwich +1.%7Botazka%7D
Ulice Smetanova (kousek pod zastavkou tramvaje, kterou prijizdite na fakultu, mezi Veveri a Kounicovou), vyvesni stit v podobe ciferniku.


Thu 99.02.25 10.18.53
Obdivuji kolegy, kteri maji tak velkou hrdost, ze se vyjadri ke konkretnimu problemu aniz by se podepsali. Vychazi mi z toho jedine / subjektivita je stale jeste neunosna.
S pozdravem Vit Matousek


Mon 99.02.22 11.25.57
Uz jsme vas prokoukli!!!!
%28tim myslime to kouzlo s tema kartama..%29
Hehe, napred jsme si mysleli, ze jak jste nam vypravel o tech atomech, co se chovaji jinak, kdyz je nekdo pozoruje a jinak, kdyz ne, tak ze jste vymyslel genialni kouzlo a ted misto aspirovani na Nobelovu cenu desite nebohe studenty - ale ono ne!!!!

Ten *** Simeon totiz tady bylo spravne reseni
Takze my ted jdeme proklinat svou hloupost a nadavat na filosofii a filosofy. Pa-pa!
3 Anonymousi
Ja jsem nic nevymyslel. To je jen preklad, jak je tam uvedeno.


Mon 99.02.22 11.12.33
Jenom takova poznamka na kouzlo. Jednak je to dost chytre, protoze ac jsme se snazili napalit jej v poctu tri osob, prelstilo nas to vsechny. Ode dneska verime souhrne na kouzla. Totiz bud to slysi, jak si to rikame, nebo cte myslenky %28zkouseli jsme to totiz i nerikat, nebo si to jit rict na chodbu a vzdycky to uhadl%29. Je to lepsi nez kafe. Spat po tomhle totiz nebudeme jeste hodne dlouho.


Fri 99.02.19 14.05.39
No, kdyz uz tady byla otevrena ta otazka tzv. disputaci na katfilu: nekdy musi zaskocit cestinari, alespon co se tyka pozvani, protoze predstavitele katfilu z nekterych navstev zrejme nejsou nadseni.Chmch.
Hm, to si myslim, ze katedre (jejim clenum) trochu krivdite.
1. Staci se podivat do nasi rubriky hostujicich profesoru, ze se navstevam nebranime - zalezi to na nasich penezich ci dobrocinnosti dotycnych.
2. Netusim, jak jste prisel na to, ze nejsme nadseni z navstevy P.R., kterou organizuji cestinari. Muzete uvest nejaky podklad?
Takova lehka paranoia ... ?-)


Fri 99.02.19 10.48.12
V. Matousku, mily kolego, myslim, ze tve pseudointelektualske vylevy jsou nepatricne. Navic tve neustale odkazovani na Husserla a fenomenologii vyvolava dojem, ze prave tato varianta filozofie je onou axis mundi. Zamysli se nad tim.

kolega z filozofie


Fri 99.02.19 10.40.30
Uz Sokrates pochopil, %BEe prave filozofovani spociva v dialogu. Ne nadarmo pestovali na stredovekych univerzitach disputace. Navrhuji proto, aby bylo nekdy usporadano slovni klani mezi dvema cleny ucitelskeho sboru na urcite tema. jako ilustraci navrhuji tema: Smysl a uloha filozofie - souperi: Doc. Horyna a Prof. Smajs. Nebylo by to zajimave? Studenti by videli filozofovani v praxi. Mohli by si na vlastni oci uzit toho, jak vypada filozoficka argumentace a souboj filozofickych koncepci "in natura".

Pritel filozofie
Pokud by z toho melo neco mit, nezbyva vam nic jineho, nez se s timto navrhem obratit primo na dotycne. Pochybuji, ze by na takovouto vyzvu (anonymni na Zdi), pokud ji vubec budou cist, reagovali. Mate mail? Ti dva ano.


Mon 99.02.15 10.26.56
Souhlasim s Feno-Meno-Kolegou, ze pisemny test je vetsi spas. Myslim, ze mam do diskuze co prinest, nebot jsem prolezl i se stestim i s odrenyma usima, takze pripadne otazky na oba Feno-Meno-Stavy podrobneji neodbytnym b ulvarnim zajemcum zodpovim. Navic by se mi libilo, aby zkouska byla s kvalitne kolorovanymi obrazky, a nejlepe za ucasti statniho notare nebo alespon panu Markvarta a Talire %28nebo je to Marquart, pane DoubleDr. R. Brazdo otaznik vykricnik vykricnik otaznik%29. HA?! Ba, ba a moderovat by ji mela exporadkyne Stepanova: Vybral bych si otazku Soukromi filozofu pripadne Slepa mapa renesancni Florencie s prihlednutim k topologii Dantova Pekla a potom uz jenom cekal na telefonaty fanousku a straniku.

Zkratka: Jak rikal uz Bill C.: Filozofie je oralni.

S pozdravem
El Picho


Fri 99.02.12 15.58.26
Tesi mne, Vitku Matousku, ze jdes tak smele v mych stopach.
Edmund Husserl %28v zastoupeni%29


Wed 99.02.10 17.11.54
S tim stestim a odrenyma usima to je asi jako v te pohadce o Rozumu a Stesti. Ale u zkousky je to mozna jednodussi. Cim vice otazek bezvadne zvladate, tim mene stesti pri jejich volbe (zadani, ...) potrebujete. Na to asi neni treba zadny extra kurs logiky.
K objektivnosti pisemneho testu. To je hezke, ze by se tak mohl rozsirit pocet otazek a jiste by to mohlo byt objektivnejsi nez pri uzsim vyberu. Ale verte, ze malokdo vypadne od zkousky jen proto, ze mu nesedla otazka. Zkousejici taky nejsou zadny orezovatka a dokazi poznat, co v kom je. A tzv. pokusy o zachranu - tj. rozsirovani tematu diskuse - nekoho, kdo se topi v tzv. nepadnouci otazce, vetsinou konci velkou katastrofou. Ale nijak to samozrejme neznamena, ze bych byl zasadne proti testum. Maji totiz jednu obrovskou vyhodu: je to jasny dokument, na kterem lze ukazat, proc se zkousejici rozhodl tak ci onak a lze tak odrazet mozne intervence ze strany napr. rodicu.
Zdravi J. K.
P.S. Vsimnete si data a casu, jak nekdy promptne reaguji.:-)


Wed 99.02.10 16.59.28
Jeste jeden vzkaz pro R. Belohrada. Prosim abys neztotoznoval dve veci. Jednou je "stesti", o kterem jsem mluvil ja. Pripraveny jsem byl celkem slusne. A druhou jsou "odrene usi", o kterych jsi mluvil ty, ale ja jsem se o nich vubec nezminil. Znamena tvoje poznamka, ze "odrene usi" a "stesti" jsou jedno a to same %7Botaznik%7D Navrhuji zopakovat kurz logiky, v jinem pripade kurz logicke analyzy prir. jazyka. Odpoved mi muzes na maila. S pozdravem V.Matousek


Wed 99.02.10 16.53.34
V cem je test objektivnejsi%7Botaznik%7D.
Dobre. Omlouvam se vsem za toho Husserla a fenomenologii. S R. Belhradem rad presunu diskusi na jinou uroven, aspon uvidim, jak on je pripraveny na otazky z fenomenologie. Matousek@phil.muni.cz.
Test je dle meho objektivnejsi v tom, ze umoznuje pokryt vetsi mnozsti otazek. Meli bychom si totiz vsichni priznat, ze mnozstvi otazek a temat u soub. zkousky je pomerne zuzene. Test by umoznoval vyzkouset studenta /prurezove/ z velkeho mnozstvi problemu.
A dalsi odpoved%3E navrhoval bych smiseny test, ktery by obsahoval jak polozky vyberove tak i polozky s tvorenou odpovedni. Proste by to nemuselo vypadat jako v US.
Snad jsem odpovedel alespon na neco. S pozdravem V.M.


Fri 99.02.05 14.41.20
Mily Vitku Matousku. Jestli se ti podarilo prolezt soubornou zkousku jen s odrenyma usima, tak je to jenom tvuj problem. Nechces se prece zaradit mezi ty hlupaky, kteri se vymlouvaji na objektivitu zkousek, kdyz se sami neumi dobre pripravit, nebo ano? Tady z dalky to bypada jeste hloupej, kdyz do toho zacnes michat fenomenologii.
S pozdravem Radim Belohrad


Fri 99.02.05 11.42.36
Tak jsem si rekl, ze opet neco napisi, aby komunikace nevazla. S tou objektivitou testu je to celkem jednoduche. Staci se povznest nad scientisticky mytus o objektivite a podivat se na to jak se da vykazat objektivita v subjektivite /pro nezasvecene tema Edmunda Husserla/. Ale s tim radeji na vas chodit nebudu.
Jde mi pouze o to, ze v pripade tesu, jehoz podoby mohou byt ruzne %28vas dalsi mytus je zrejme o tom, ze test je mozny pouze jako vyber z nekolika odpovedi, z nichz alespon jedna je spravna%29, je mozne studenta vyzkouset z cele problematiky o kterou zrovna bezi. A ne se zamerit pouze na urcite vyseky, ktere nemusi byt vubec relevantni a pak klidne studenta vyhodit, i kdyz mohl znat vsechno okolo, samozrejme krom toho, co nevedel. Budete-li o tom dale uvazovat %28po prostudovani prislusnych pasazi z E. Husserla; nap%F8. Logick%E1 zkouman%ED nebo Ideje%29, tak nabizim svou pomoc pri hledani mozne formy testu. Mam zapocet z pedagogicke statistiky, kde je teorie testovani a testu siroce probirana.
A na zaver. Vase odpoved byla pouze uhybem. Dusledny myslitel, kterym by mel "filosof" byti, toto nedele. Chapu, ze zmena je vzdy trochu proti srsti a nekdy muze bolet.
S pozdravem V.M.
Vsimnul jste si, ze jste neodpovedel vecne ani na jednu doplnujici otazku (to je veta s otaznikem na konci) ohlede testu? A proto nevim, o jakem uhybu to mluvite. Nikdo z nas na nic dosud neodpovedel, pouze jsme pozadali o doplnujici poznamky a na to nereagujete. Opravdu myslite vazne, ze je treba pro zdarne sestaveni pisemneho testu prostudovat Husserla? Precte si, prosim, jeste jednou nase zpresnujici dotazy a zkuste na ne odpovedet.


Thu 99.01.28 16.48.53
Kdy bude dalsi pateticky vylet? Docente Krobe, kde berete tolik volneho casu na vytvareni webovych stranek?Je mozno oficialne studovat na jeden az dva semestry v Praze a pote se vratit do Brna?
1. Na jare jiste neco podnikneme. 2. Vetsinou doma. 3. Uz soucasny a snad jeste vice budouci kreditni system studia umoznuje, aby studenti absolvovali cast predepsaneho studijniho programu na jine vysoke skole. Plati ovsem urcita pravidla: student si musi zjistit, co se na jine vysoke skole nabizi k vyuziti a soucasne si musi "doma" zjistit, jestli mu to bude a za co uznano. Absolvovane predmety zapisuje do sveho "domaciho" indexu a nechava si je vyucujicimi cizi vysoke skoly potvrdit - takto muze vyrazit na jinou univerzitu v CR nebo i do ciziny. O tom vyrazeni ovsem informuje, resp. pozada o souhlas prislusne akademicke funkcionare. Problemy: 1. Kdyz se studuje kombinace oboru, musi se dbat na to, aby se drzel krok na obou oborech kombinace (u jednooboroveho studia je to jednodussi). 2. Problem financniho, ubytovaciho a stravovaciho kryti - je treba ziskat sponzora, to znamena i pro CR - narok na menzu, koleje apod. na cizi vysoke skole nevznika, i kdyz ta vysoka skola nema namitky, aby nas student na ni navstevoval ruzne predmety. Je to pouze ramcova informace, Jan Zouhar


Thu 99.01.28 15.14.40
Thu 99.01.28 15.12.11
Pane Hubik, neusilujte o profesuru - ja jeste nemam logiku!
Asi jsou to zbytecne obavy ...


Thu 99.01.28 13.42.22
Tak me napadlo, jestli by nebylo lepsi, kdyby souborne zkousky z filosofie byly pisemne. Alespon jedna, ja osobne predpokladam ze ta rozhodujici, cast. Nebylo by to objektivnejsi. Vim, ze objektivita je pouze korelatem subjektivity, ale neslo by o tom alespon uvazovat. Treba se casem dockame. Ja jsem to sice udelal, ale uvedomil jsem si, jak je stesti vrtkave. S pozdravem Vit Matousek
V cem je posouzeni pisemne prace objektivnejsi? A jeste par upresnujicich dotazu od studijniho prodekana: Co to znamená písemná zkouska - to bude ve forme testu, nebo se bude psát esej - bude se prihlizet k pravopisu a kdo to bude cist - jeden clovek, aby to bylo objektivni, nebo vsichni ucitele, aby to bylo objektivni?


Thu 99.01.21 16.16.19
Nechce nahodou soudruh Hubik, znamy stalinista a pravdepodobne stbak usilovat o profesuru? Pres mou mrtvolu.
P.Materna
...no comment


Thu 99.01.21 15.23.50
Co to je za volovinu
To ma byt s otaznikem? Nebo je to jen vykrik? A co ma byt tou volovinou?


Tue 99.01.19 11.40.41
proc takove hezke stranky nejsou i na katedre cestiny?
Diky za pochvalu. Asi tam neni nikdo, kdo by je delal. :-(