Kodex dobré praxe v jazykovém testování - a proč?

Varování

Publikace nespadá pod Filozofickou fakultu, ale pod Pedagogickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

HULEŠOVÁ Martina

Rok publikování 2016
Druh Článek ve sborníku
Konference TRENDY V JAZYKOVÉM VZDĚLÁVÁNÍ V TERCIÁRNÍ SFÉŘE V JAZYKOVÝCH CENTRECH NA FILOZOFICKÝCH FAKULTÁCH V ČESKÉ REPUBLICE A NA SLOVENSKU II - TESTOVÁNÍ A MĚŘENÍ JAZYKOVÝCH KOMPETENCÍ
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www http://www.kal.upol.cz/fileadmin/kal/dokumenty/veda-vyzkum/trendy-v-jazykovem-vzdelavani-ii/SBORNIK.pdf
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova test; validity; good practice; code; standard; principle
Popis Spravedlivý přístup k testovaným je nezbytnou podmínkou etického použití jakéhokoli testovacího nástroje. Tvůrce a poskytovatel testu sdílejí zodpovědnost za kvalitu testu a měli by předkládat důkazy o validitě interpretací výsledků a rozhodnutí. Příspěvek se zaměří na otázky, které se v této souvislosti v jazykovém testování objevují, a to z historické perspektivy i z pohledu současného stavu. Na příkladech etických kodexů a principů dobré praxe naznačíme, jaké cesty mohou vést ke spravedlivému testování, a položíme si otázky týkající se potřebnosti etického kodexu a principů dobré praxe v ČR.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.