Kodex dobré praxe v jazykovém testování - a proč?
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2016 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | TRENDY V JAZYKOVÉM VZDĚLÁVÁNÍ V TERCIÁRNÍ SFÉŘE V JAZYKOVÝCH CENTRECH NA FILOZOFICKÝCH FAKULTÁCH V ČESKÉ REPUBLICE A NA SLOVENSKU II - TESTOVÁNÍ A MĚŘENÍ JAZYKOVÝCH KOMPETENCÍ |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | http://www.kal.upol.cz/fileadmin/kal/dokumenty/veda-vyzkum/trendy-v-jazykovem-vzdelavani-ii/SBORNIK.pdf |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | test; validity; good practice; code; standard; principle |
Popis | Spravedlivý přístup k testovaným je nezbytnou podmínkou etického použití jakéhokoli testovacího nástroje. Tvůrce a poskytovatel testu sdílejí zodpovědnost za kvalitu testu a měli by předkládat důkazy o validitě interpretací výsledků a rozhodnutí. Příspěvek se zaměří na otázky, které se v této souvislosti v jazykovém testování objevují, a to z historické perspektivy i z pohledu současného stavu. Na příkladech etických kodexů a principů dobré praxe naznačíme, jaké cesty mohou vést ke spravedlivému testování, a položíme si otázky týkající se potřebnosti etického kodexu a principů dobré praxe v ČR. |