Vedení lidí ve školách v kontextu teorie sociální moci

Autoři

VYCHOPŇOVÁ Tereza

Rok publikování 2017
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj LIFELONG LEARNING-CELOŽIVOTNÍ VZDĚLÁVÁNÍ
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
Doi http://dx.doi.org/10.11118/lifele201707037.
Klíčová slova social power; power relations; power enforcing; leadership
Popis Předkládaná teoretická studie je věnována problematice sociální moci a vedení lidí zasazené do kontextu školy. Moc a vedení lidí nahlížíme z typologie sociální moci Frenche a Ravena a stylů vedení – transakčního a transformačního. Cílem je pojednat o tématu sociální moci a vedení lidí. A zvláště poukázat na souvislosti mezi konceptem sociální moci a vedením lidí ve specifickém prostředí školy. Nejprve si tedy všímáme teoretického ukotvení moci napříč různými definicemi, poté je již moc nahlížena konkrétněji – v rámci teorie sociální moci. V návaznosti na to je sociální moc představena v kontextu vedení lidí. Předkládaná studie se zabývá otázkou souvislosti mezi sociální mocí a vedením lidí, o kterých uvažujeme jako o konstruktech v prostředí školy.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.