Aktuální trendy v muzejní prezentaci a edukaci VIII.: Pestrost v muzejní edukaci
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2024 |
Druh | Uspořádání konference |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Práce muzejního pedagoga je velmi pestrá, což vyplývá nejen z šíře jeho pracovních činností, ale též z profilace konkrétního muzea, v němž působí. Řada muzeí totiž disponuje sbírkovými předměty široce přesahujícími v zaměření muzea jedno ústřední téma či jeden vědní obor. Mnoho muzejních pedagogů pracuje v muzeích regionálních, vlastivědných, která disponují tematicky a oborově „smíšenými“ sbírkami a ve své sbírkotvorné, badatelské i prezentační činnosti souběžně zprostředkovávají veřejnosti více témat a oborů. V šířeji profilovaném muzeu se od muzejního pedagoga předpokládá schopnost přirozeně se orientovat v těchto často od sebe velmi vzdálených tématech a dosáhnout v nich adekvátní didaktické znalosti, předávané následně návštěvníkům, a současně schopnost udržet integritu vzdělávací mise muzea. Pestré je i muzejní publikum, kterým pro přímou edukaci nejsou pouze školní skupiny, ale také další segmenty publika, jimž se muzejní pedagog věnuje. Osmý ročník konference Komise pro práci s veřejností a muzejní pedagogiku při Asociaci muzeí a galerií České republiky sleduje několik aspektů, které s pestrostí v muzejní edukaci souvisejí a ve spektru činností muzejního pedagoga hrají zásadní roli. Konference je otevírá prostřednictvím tří tematických bloků: edukace v muzeích se smíšenými sbírkami; zážitek, emoce a tabu při edukaci v muzeu; edukace cílená na jiné než školní skupiny. |
Související projekty: |