Kognitive Diskursfunktionen beim Peer-Feedback von angehenden DaF-Lehrerinnen und -Lehrern
Název česky | Kognitivní diskurzivní funkce ve vrstevnické zpětné vazbě u budoucích učitelů němčiny jako cizího jazyka |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2024 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | DEUTSCH ALS FREMDSPRACHE-ZEITSCHRIFT ZUR THEORIE UND PRAXIS DES FACHES DEUTSCH ALS FREMDSPRACHE |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | https://dafdigital.de/ce/deutsch-als-fremdsprache-ausgabe-03-2024/ausgabe.html |
Klíčová slova | cognitive discourse function; peer feedback; prospective teachers of German as a Foreign Language; German as a Foreign Language |
Popis | Cílem studie je zjistit, jak budoucí učitelé němčiny jako cizího jazyka realizují kognitivní diskurzní funkce (CDF) při poskytování vrstevnické zpětné vazby. Čtrnáct zpětnovazebních rozhovorů bylo podrobeno kvalitativní obsahové analýze. Výsledky ukázaly tendenci k povrchně hodnotící zpětné vazbě, zaměřené především na pozitivní aspekty výkonu. Tento typ zpětné vazby byl často doplněn návrhy alternativ. Okrajově byly formulovány i konkrétní indikátory pro vyjádřené hodnocení výkonu. V jednotkách případů se vyskytla také zpětná vazba popisného charakteru. Kromě výše uvedeného byly analyzovány rovněž korelace mezi zjištěnými CDF. |
Související projekty: |