Le théâtre transitoire, le théâtre transversal
Název česky | Divadlo přecházení a procházení |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2024 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | ETUDES ROMANES DE BRNO |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | odkaz na článek |
Doi | http://dx.doi.org/10.5817/ERB2024-2-2 |
Klíčová slova | the contemporary drama - the African drimmigration- Léandre-Alain Baker - Rodrigue Yao Norman - Kossi Efoui - african theatre |
Popis | V současném divadle se stále častěji objevují hry, které se zabývají skrytou tváří imigrace. Týká se to zejména autorů ze subsaharské Afriky, jejichž hry jsou psány ve francouzštině. Na nové divadelní vlně se prosazují autoři jako Léandre-Alain Baker, Kossi Efoui, Koulsy Lamko, Rodrigue Yao Norman nebo José Pliya, kteří ve svých textech nabízejí metafyzické úvahy o imigraci a existenciální otázky nejen o postavení imigranta v „supermoderním“ světě, ale také o postavení současného člověka ve společnosti. Co si však máme představit pod pojmeme migrantská zkušenost? Jak uchopit zkušenost jedinců, kteří migrují? Hledání sebe sama a druhého leží v centru afrického divadla posledního desetiletí, možná představuje jeho základní téma. Moment přechodnosti i téma nevyřčené zkušenosti charakterizují rámec současného divadla v subsaharské Africe. Jako prostor ve kterém dochází k reprezentaci, je divadlo definováno jako místo, kde je možné dotazování sebe sama, kde přechodná pozice přispívá k vytváření specifické africké dramaturgie. |
Související projekty: |