Takový byl letos Týden učitelství. Podívejte se!
Série workshopů každoročně motivuje a inspiruje učitele, lektory, studenty a další nadšence do vzdělávání. Poprvé byla také předána Cena děkanky za vynikající vzdělávací činnost.
Ve středu 22. června 2022 se v atriu hlavního areálu Filozofické fakulty MU uskutečnil koncert s názvem Tance v zahradách, který uspořádal brněnský umělecký soubor Ensemble Opera Diversa.
Pod pomyslnou taktovkou Patrika Červáka, doktoranda brněnské hudební vědy, se sólově představili Pavel Horák (fagot) a Martin Švec (marimba) a byly provedeny celkem čtyři skladby – všechny v české nebo světové premiéře.
Večer otevřela za osobní účasti autora Česká suita Ondřeje Šárka, mj. absolventa hudební vědy na MU, který ve své čtyřvěté skladbě využil specifickou strukturu vybraných českých tanců. Následovala skladba Concerto pro fagot a smyčce s marimbou od kanadského autora Marjana Mozeticha, jež dala vyniknout kombinaci populárních a minimalistických hudebních prvků s předmoderními estetickými hodnotami.
Po krátké přestávce zazněla nejnovější miniatura univerzitního profesora Miloše Štědroně s názvem Seconda prattica IV. Prof. Štědroň, který se uvedení své skladby rovněž zúčastnil, v ní pomocí avantgardních kompozičních technik stylizoval barokní hudbu až ironizujícím způsobem. Závěr koncertu obstarala skladba Scottish Serenade pro fagot a smyčce od Filipa Holackého, který působí v Edinburghu. Jeho rytmicky i melodicky poutavá skladba zakončila koncert, jehož pohodovou atmosféru doprovázelo vydařené počasí, nanuky značky Brnuky (vyráběné studentkou MU Alžbětou Floriánovou) a také občerstvení z „domácí“ kavárny kaFFe.
Série workshopů každoročně motivuje a inspiruje učitele, lektory, studenty a další nadšence do vzdělávání. Poprvé byla také předána Cena děkanky za vynikající vzdělávací činnost.
Od 23. dubna je k vidění v Moravském zemském archivu a zájemcům mimo jiné nabídne zlomek lekcionáře z 9. století, jehož část je uložena v americkém Chicagu, či Antifonář Elišky Rejčky. Na její přípravě spolupracovali pedagogové a studující Ústavu pomocných věd historických a archivnictví FF MU.