Ekonomické oddělení

  • Adresa

    Sídlo a korespondenční adresa:

    Masarykova univerzita
    Filozofická fakulta
    jméno a příjmení adresáta
    Ekonomické oddělení
    Arna Nováka 1
    602 00 Brno

    Fakturační adresa: 

    Masarykova univerzita
    Filozofická fakulta
    Arna Nováka 1
    60200 Brno
    IČ: 00216224
    DIČ: CZ00216224

  • Úřední hodiny
    Pondělí 9:00–12:00  
    Úterý 9:00–12:00  
    Středa 9:00–12:00  
    Čtvrtek 9:00–12:00  
    Pátek 9:00–12:00  

     

O pracovišti

Agenda oddělení

Ekonomické oddělení pečuje o hospodaření a finance fakulty. Jeho náplň práce tvoří:

  • správa hlavní pokladny fakulty a dohled nad vedlejšími pokladnami
  • bankovní transakce
  • evidence deponovaných mezd a stipendií
  • provoz služebních vozidel a zúčtování silniční daně
  • agenda darů
  • agenda mimorozpočtových finančních zdrojů dle smluv
  • bankovníky (automatizovaný příjem financí do SUPO)
  • evidence pracovních a ochranných pomůcek a předmětů
  • evidence všech smluv filozofické fakulty
  • cestovní náhrady

Zaměstnanci

Ing. Irena Šmahelová

vedoucí oddělení – Ekonomické oddělení

telefon: 549 49 7714, 775 887 159
e‑mail:
Agenda
  • projektová podpora pro výzkum a vývoj: OPZ, OP VVV, specifický výzkum na FF MU, projekty Horizont, NAKI, INGO, CEEPUS, Aktion, IRP a další projekty financované MU
  • Fond provozních prostředků (FPP)
  • Fond účelově určených prostředků (FÚUP)
Agenda
  • centrální evidence fakultního inventáře
  • centrální evidence majetku zapůjčeného mimo objekty FF MU
  • evidence škod na majetku
  • smlouvy dle § 1746 – tuzemské
  • smlouvy dle § 1746 – zahraniční
  • pořizování a evidence investičního majetku
  • návrhy kupních a darovacích smluv, smluv o výpůjčce a smluv o převodu majetku
  • podklady pro daň z nemovitosti
  • evidence objednávek pro dodavatele prací, služeb a materiálu
  • pokladna pro děkanát a drobné nákupy
  • pasportizace budov (technické a technologické využití jednotlivých místností fakulty)
  • vkládání veškerých smluv do ekonomického SW a jejich další zpracování
Agenda
  • tuzemské a zahraniční cestovní náhrady včetně záloh a refundací
  • urgence neuhrazených pohledávek (ve spolupráci s rektorátem)
  • agenda bankovníku
  • placení dokladů do zahraničí platební kartou FF MU
Agenda
  • správa hlavní pokladny (pokladní kniha, doklady, finanční hotovost, vystavení žádostí na šeky k výplatám hotovosti pokladen, stipendií a jiných plateb)
  • proplácení tuzemských cestovních náhrad a zahraničních cestovních účtů v Kč; drobné nákupy, stálé a mimořádné zálohy a jejich vyúčtování; výplata dohod a stipendií a jejich evidence
  • výkazy pro hlášení o silniční dani
  • evidence darů dle jednotlivých zakázek, čerpání finančních prostředků v souladu s darovací smlouvou a platnými předpisy
  • evidence mimorozpočtových příjmů dle jednotlivých zakázek
  • spolupráce při kontrolách finanční hotovosti ve vedlejších pokladnách
  • evidence a sledování nároků na pracovní oděvy a ochranné pomůcky
  • kontrola stavu na bankovnících
  • tuzemské cestovní náhrady
Agenda
  • evidence projektů z GA ČR, i spoluřešitelské
  • evidence projektů z GA MU
  • evidence všech projektů, které FF získala a získá kromě TA ČR, HR AWARD, HR MUNI4, OP VK apod.
  • spolupráce s pracovníky FF při sestavování žádostí o projekty ve finanční části
Agenda
  • agenda přeúčtování mezd mezi zakázkami, činnostmi, apod. ve spolupráci s personálním oddělením
  • agenda časového rozlišení nákladů a výnosů k 31. 12. běžného roku; sledování nákladů a výnosů u mimorozpočtových zdrojů, a to podle pracovišť a zakázek; sestavování tabulek nákladů a výnosů čtvrtletně, a podrobných tabulek ročně
  • sledování nákladů a výnosů u doplňkové a hospodářské činnosti, a to dle jednotlivých pracovišť a zakázek, sestavování podrobných čtvrtletních a ročních tabulek
  • metodické řízení a zaškolování sekretářek a pracovníků pověřených vedením příslušné agendy; seznamování se změnami v ekonomickém SW, v souladu se zákonem o účetnictví
  • vystavování pohledávek a dobropisů podle výstupů z OC
  • sledování účtů časového rozlišení a pravidelné přeúčtování jednotlivých měsíčních částek
  • spolupráce při ukládání písemností do archívu oddělení i archívu MU
  • sledování a účtování věcných darů
  • evidování a odepisování bílých karet
  • přeúčtování energií
  • zpracování tabulek po jednotlivých činnostech
  • zpracování tabulek čerpání mezd a odvodů podle pracovišť (měsíčně)
  • zpracování autorských smluv
  • hlášení pro DILIA
  • sledování čerpání FPP, FÚUP, stipendijního fondu
  • Sociální fond (SF)
Agenda
  • tuzemské a zahraniční cestovní náhrady včetně záloh a refundací
  • urgence neuhrazených pohledávek (ve spolupráci s rektorátem)
  • agenda bankovníku
  • placení dokladů do zahraničí platební kartou FF MU
Agenda
  • centrální evidence fakultního inventáře
  • centrální evidence majetku zapůjčeného mimo objekty FF MU
  • evidence škod na majetku
  • pořizování a evidence investičního majetku
  • návrhy kupních a darovacích smluv, smluv o výpůjčce a smluv o převodu majetku
  • podklady pro daň z nemovitosti
  • evidence objednávek pro dodavatele prací, služeb a materiálu
  • pokladna pro děkanát a drobné nákupy
  • pasportizace budov (technické a technologické využití jednotlivých místností fakulty)
  • vkládání veškerých smluv do ekonomického SW a jejich další zpracování
  • smlouvy dle § 1746 – zahraniční
  • smlouvy dle § 1746 – tuzemské
Agenda
  • evidence projektů financovaných MMB, JMK, děkanských grantů
  • zápisy vnitrofakultních a vnitrouniverzitních dokladů do ekonomického SW
  • pohledávky za firmami
  • pohledávky na nakladatelství a další odběratele knih
  • vkládání přijatých faktur za knihy, tuzemských platebních příkazů a zahraničních faktur do ekonomického SW a jejich kontrola

Správce stránky

Lucie Čelková
e‑mail:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.