‘Asian’ Theatre Sign: Its Potential and Its Limits in the History of the Czech Structuralist Thought
Název česky | "Asijský" divadelní znak: jeho možnosti a omezení v historii českého strukturalistického myšlení |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2012 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Theatralia. Revue současného myšlení o divadelní kultuře |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Umění, architektura, kulturní dědictví |
Klíčová slova | structuralism; semiotics; sign; Chinese Theatre; Japanaese Theatre; Jindřich Honzl; Karel Brušák; Jiří Veltruský; Vlasta Průšková; Dana Kalvodová |
Popis | Článek se zabývá vlivy asijských divadelních forem na české strukturalistické myšlení o divadle. Zvláštní pozornost je věnována pracím Jindřicha Honzla, Karla Brušáka, Jiřího Veltruského a Dany Kalvodové, v nichž je popisován proces vytváření znaku v asijském divadle. |
Související projekty: |