Comparison of English and German foreign language learner strategy

Logo poskytovatele

Varování

Publikace nespadá pod Filozofickou fakultu, ale pod Pedagogickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Název česky Srovnání strategií učení žáků v angličtině a němčině
Autoři

VLČKOVÁ Kateřina JANÍK Miroslav

Rok publikování 2012
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Přiložené soubory
Popis Příspěvek zjišťoval rozdíly v používání strategií učení se žáky v němčině a angličtině. Výzkum byl založen na dotazníkovém šetření vycházejícím z klasifikace strategií učení R. L. Oxford (1990). Zkoumáno bylo 1482 žáků 5. ročníků, 2384 žáků v 9. ročníku základní školy a 1038 žáků předposledních ročníků gymnázií. Inventář strategií pro žáky primárního stupně obsahoval 28 položek na tří bodové škále (Cronbach alpha 0.74); v 9. ročníku (alpha 0.90) a v předposledních ročnících gymnázií (alpha 0.80) byla použita 67 položková baterie na 5 bodové škále. Žáci uváděli používání strategií v preferovaném jazyce, což byla obvykle angličtina. Rozdíly v používání strategií v angličtině a němčině byly na obecné úrovni zjištěny pouze v 5. ročníku. Žáci, kteří se učili anglicky, uváděli vyšší míru používání strategií než žáci učící se jako první/hlavní cizí jazyk němčinu. Dílčí rozdíly na úrovni jednotlivých strategií byly zjištěny na všech 3 úrovních vzdělávání; vztahy byly sice signifikantní, ale extrémně slabé.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.