Disparita funkcí hudby ve "veristickém" filmu : Hoří má panenko
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2012 |
Druh | Kapitola v knize |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Filmem Hoří, má panenko byla zakončena čtyřletá cesta Miloše Formana za realistickým, nebo "veristickým" filmem. Tento film je zároveň artefaktem dokumentujícím jednu ze svébytných poloh, do kterých se dostala ta pomyslná linie československého filmu, která nejvíce tíhla k autenticitě, "filmu-pravdě" apod. Tato studie ukazuje prostřednictvím strukturní analýzy, jak do jedné konkrétní realizace "veristické" koncepce zapadala filmová hudba; jejím cílem je vysvětlit, jaké funkce náležejí hudbě v systému tohoto filmu. Studie je příspěvkem k dějinám filmového stylu, konkrétně k problematice usazování stylistických konvencí v české kinematografii 60. let. |
Související projekty: |