Logopedická intervence v kontextu vzdělávání žáků žijících v domovech pro osoby se zdravotním postižením a týdenních stacionářích
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2012 |
Druh | Kapitola v knize |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Přiložené soubory | |
Popis | Kapitola se věnuje speciálně pedagogické podpoře poskytované osobám žijícím v zařízeních sociálních služeb – v domovech pro osoby se zdravotním postižením a týdenních stacionářích. Z kvantitativně orientovaného výzkumu jsou vybrány dílčí výsledky mapující stav logopedické intervence v zařízeních sociálních služeb v České republice. Je sledován přístup vedoucích pracovníků zařízení k uplatňování speciálně pedagogické podpory, jsou nastíněny nejčastější formy poskytování logopedické intervence v uvedených zařízeních. Příspěvek se zabývá také dílčími výsledky návazného kvalitativního šetření, v rámci něhož byly provedeny případové studie žákyň žijících v domově pro osoby se zdravotním postižením a týdenním stacionáři. Předmětem výzkumného šetření je analýza poskytování logopedické intervence u žákyň a žáků žijících v zařízeních sociálních služeb. |
Související projekty: |