Na cestě k expertnosti: cíle v dalším vzdělávání učitelů.

Logo poskytovatele

Varování

Publikace nespadá pod Filozofickou fakultu, ale pod Pedagogickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

PÍŠOVÁ Michaela KOSTKOVÁ Klára

Rok publikování 2012
Druh Konferenční abstrakty
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Kvalita učitele je klíčovou determinantou kvality vzdělávání. Podpora profesního rozvoje učitele formou dalšího vzdělávání směřuje ke zvyšování této kvality, ideálně k dosažení expertního výkonu profese, tj. excelentního reprodukovatelného výkonu úkolů, které představují jádrové činnosti v této oblasti. Identifikace charakteristik expertnosti a expertního učitelského výkonu je tedy přímo spojena s formulací cílů dalšího vzdělávání učitelů. Příspěvek představuje výsledky výzkumů (především zahraničních) expertnosti učitele: pozornost je věnována kognitivní, emocionální i postojové dimenzi expertnosti, nicméně akcent je kladen na její činnostní složku, na expertní výkon.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.