Časová osa jako interaktivní výuková metoda
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2011 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Metodický portál RVP: Základní vzdělávání [on-line] |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | http://clanky.rvp.cz/clanek/c/G/11435/CASOVA-OSA-JAKO-INTERAKTIVNI-VYUKOVA-METODA.html/ |
Klíčová slova | timeline; interactivity; innovation; time line; timeline |
Popis | Časová osa byla (a stále převážně je) vnímána jako statická úsečka, která je vytištěná v knize a nabízí jen souhrn dat a událostí, které jsou zachyceny v chronologickém sledu. Dnešní on-line nástroje ale dokážou mnohem více – do časových os je možné vkládat videa, články, obrázky či nahrávky, a je tak možné z časové osy vytvořit interaktivního průvodce studiem – vstupní bránu do poznání širších souvislostí. V následujícím článku se zaměříme na některé obecné možnosti využití časových os v podobě on-line aplikací a podíváme se na příklady některých použitelných služeb. |