Biorytmy a jejich aplikace v pedagogickém procesu. In NEDBALOVÁ, J. (ed.). Exkurze s workshopy primární prevence rizikového chování pro ZŠ-II. stupeň.
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2013 |
Druh | Účelové publikace |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Přiložené soubory | |
Popis | Biorytmy představují základní atribut života, hrají zásadní roli v organizaci živých systémů, řízení jejich projevů i v procesu stárnutí. Jsou zakódovány v genetické informaci buněk. Lidské biorytmy ovlivňuje řada faktorů, např. věk, režim dne, roční období, stres, medikace, elektromagnetická pole. V případě poruchy vnitřních biologických hodin se mohou objevit poruchy spánku, soustředění, vyskytnout závažné poruchy zdraví, které je nesnadné léčit. Poznatků o biorytmech lze výhodně využívat při výchově a vzdělávání různých populačních skupin, rovněž v zaměstnání a při plánování skladby dne, což má velký význam v dnešní hektické a výkonnostně založené společnosti. Správné načasování aktivit během dne a týdne i kvalita odpočinku mají stejný význam jako dobře odvedená práce. |
Související projekty: |