Pohled žáků a učitelů na test vybraných žákovských dovedností v chemii

Logo poskytovatele

Varování

Publikace nespadá pod Filozofickou fakultu, ale pod Pedagogickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

BAYEROVÁ Anna CÍDLOVÁ Hana KUBĚNOVÁ Gabriela

Rok publikování 2013
Druh Článek ve sborníku
Konference AKTUÁLNE SMEROVANIE VÝSKUMOV V DIZERTAČNÝCH PRÁCACH Z DIDAKTIKY CHÉMIE
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova test; questionnaire; chemistry; information management; skills; teachers; students; comparison
Přiložené soubory
Popis Žákům 9. tříd základních škol a 3. ročníků čtyřletých gymnázií a žákům odpovídajících ročníků osmiletých gymnázií byl předložen test zkoumající jejich dovednosti potřebné pro práci s informacemi (hledání informací v textu, vyhledání dat v tabulce a v grafu, analýza dat z více typů záznamu (text, tabulka, graf), přenos dat z textu do tabulky, přenos dat z textu do grafu, kladení otázek). U starších žáků byl test rozšířen o úlohy vyžadující některé speciální chemické dovednosti (chemické výpočty, chemické názvosloví, převod slovního popisu chemické reakce na zápis chemickou rovnicí, elementární představy o chemické rovnováze). K testu byl přiložen dotazník, zkoumající kromě jiného názory žáků na testové úlohy a četnost procvičování podobných dovedností ve výuce. Učitelé odpovídali na velmi podobný dotazník. Tento článek zpracovává část výsledků uvedeného dotazníkového šetření.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.