Data-driven learning a výuka češtiny jako cizího jazyka
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2012 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | CASALC Review |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Jazykověda |
Klíčová slova | Data-driven learning (DDL); language teching methods; corpus linguistics; Czech National Corpus; Czech as a foreign language |
Popis | Záměrem tohoto příspěvku je představit metodu Data-driven learning (DDL) a uvést její možnosti využití ve výuce češtiny jako cizího jazyka. Tato metoda spojuje jazykovou výuku s korpusovou lingvistikou a přináší do výuky živý autentický jazyk. Jsou popsány dvě hlavní oblasti: 1. Vytváření výukových materiálů (např. slovních spojení, modelových vět) na základě korpusových dat, 2. Cvičení a otázky, jaké lze použít při práci studentů přímo s korpusovým vyhledávačem. Zmíněny budou též konkrétní využití jednotlivých vyhledávačů pro Český národní korpus ve výuce a řešení možných problémů při aplikaci DDL do výuky češtiny. |
Související projekty: |