Cross-Sectional Research on Pupils’ Foreign Language Learning Strategies and Achievement

Logo poskytovatele

Varování

Publikace nespadá pod Filozofickou fakultu, ale pod Pedagogickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

VLČKOVÁ Kateřina ŠVEJDÍKOVÁ Kateřina JANÍK Miroslav

Rok publikování 2013
Druh Konferenční abstrakty
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Přiložené soubory
Popis Příspěvek se zaměřuje na strategie učení se cizímu jazyku používané žáky na konci primárního a nižšího a vyššího sekundárního vzdělávání v České republice. Diskutovány jsou rozdíly v používání strategií učení mezi úspěšnými a slabšími žáky v cizím jazyce. Porovnávána je deklarovaná míra používání strategií učení z perspektivy průřezového výzkumu tří stupňů vzdělávání. Reportována je míra používání strategií a stabilita vztahu vybraných proměnných s používáním strategií, a to napříč těmito vzdělávacími stupni. Dostupný vzorek tvořilo 1482 žáků primárního stupně, 2384 žáků nižšího a 1038 žáků vyššího všeobecně vzdělávajícího stupně sekundárního vzdělávání, kteří vyplňovali na české podmínky adaptovaný inventář strategií SILL (Oxford, 1990). Žáci primárního stupně vyplňovali také didaktický test. Doplňující informace o známce z jazyka a úspěšnosti v jazyce byly získány od žáků a učitelů. Ve všech třech skupinách respondentů dosahovaly dívky lepších výsledků v používání strategií i u znalosti jazyka. Žáci, kteří měli lepší výsledky z jazyka, používali strategie více, především kognitivní strategie. Tyto výsledky podporují závěry předchozích výzkumů o rozdílech mezi úspěšnými a méně úspěšnými žáky v používání strategií učení se cizímu jazyku.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.