Cross-Sectional Research on Pupils’ Foreign Language Learning Strategies and Achievement

Logo poskytovatele

Varování

Publikace nespadá pod Filozofickou fakultu, ale pod Pedagogickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Název česky Průřezový výzkum žákovských strategií učení se cizímu jazyku a úspěšnosti
Autoři

VLČKOVÁ Kateřina ŠVEJDÍKOVÁ Kateřina JANÍK Miroslav

Rok publikování 2013
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Přiložené soubory
Popis Pro úspěšné učení se cizímu jazyku je nezbytné zahrnout individuální odlišnosti a potřeby žáků. Takový přístup klade mimo jiné důraz na žákovy individuální strategie. Tento poster se zaměřuje na strategie učení se cizímu jazyku, které používají čeští žáci na prvním i druhém stupni základní školy a na gymnáziích. Tyto strategie jsou nadále diskutovány ve vztahu k rozdílům úspěšných a relativně neúspěšných žáků. Ve všech třech vzorcích se dívky jevily jako úspěšnější v učení se cizímu jazyku (Kruskal-Wallisův test: H(2, N = 4879) = 50,01; p = 0,00). Ve vztahu ke schopnostem žáci, kteří sami sebe nazvali jako nadaní, udávali, že používají více strategií učení se cizímu jazyku, zejména paměťové (R=0,09, p = 0,01), kognitivní (R=0,27, p=0,01), metakognitivní (R=0,31, p=0,01) a sociální (R=0,21, p=0,01) strategie.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.