Analysing the Types of Visuals in Textbooks of Geography and German Language: Considering the Instructional Functioning of Photographs

Logo poskytovatele

Varování

Publikace nespadá pod Filozofickou fakultu, ale pod Pedagogickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

JANKO Tomáš PEŠKOVÁ Karolína

Rok publikování 2013
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj The Anthropologist
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www http://www.krepublishers.com/02-Journals/T-Anth/Anth-16-0-000-13-Web/Anth-16-0-000-13-Contents/Anth-16-0-000-13-Contents.htm
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova geography; German Language; textbooks; types of visuals
Popis Cílem studie je analyzovat vizuální prostředky jako podstatné komponenty školních učebnic. Na základě dvou realizovaných podobných šetření studie srovnává četnosti typů vizuálních prostředků ve vybraných učebnicích zeměpisu a němčiny, které jsou běžně používané na druhém stupni českých základních škol. V rámci syntetizujícího přístupu bylo cílem reflektovat didaktický potenciál vizuálních prostředků v různých školních předmětech. Použita byla metoda kvantitativní obsahové analýzy s využitím kategoriálního systému jako výzkumného nástroje. Výzkumný vzorek zahrnoval 4 učebnice zeměpisu a 4 učebnice němčiny jako cizího jazyka pro druhý stupeň ZŠ. Kvantifikace kategorií vizuálních prostředků poukázala na dominantní zastoupení fotografií v analyzovaných učebnicích. Toto zjištění je interpretováno se zřetelem k oběma předmětům (zeměpis, němčina), přičemž jsou zmíněny limity fotografií při objasňování abstraktních a komplexních procesů v zeměpise.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.