K metodologickým standardům kvantitativních studií v pedagogice: Jak psát o výzkumných zjištěních?
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2013 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Pedagogická orientace |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | Full-text v časopisu Pedagogická orientace 2013/4 |
Doi | http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2013-4-455 |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | quantitative educational research; research report standard; publication standard; empirical studies; APA style; Czech educational science journals |
Přiložené soubory | |
Popis | Cílem studie je přispět do debaty ohledně metodologické kvality a standardů kvantitativního výzkumu a prezentace a publikace jeho zjištění. Ve studii nejprve diskutujeme o tom, proč vlastně publikovat výsledky výzkumu, a následně pojednáváme, jak o výzkumu a jeho výsledcích psát. Teoretickým východiskem jsou zahraniční publikační standardy (např. APA, AERA) a metodologická literatura. V druhé části studie na základě analýzy obsahových požadavků českých recenzovaných časopisů a významných konferencí k pedagogickému výzkumu se věnujeme tomu, co je explicitně požadováno a co by bylo vhodné v současnosti v českém prostředí požadovat od výzkumů a empirických studií v pedagogice, a to i v kontextu mezinárodních úzů či standardů. Z analýzy vyplynulo, že časopisy a konferenční výbory metodologické požadavky či standard podrobněji nespecifikují a předpokládají jeho implicitní sdílení. |
Související projekty: |