Teachers learning across generations

Logo poskytovatele
Název česky Jak se učitelé učí napříč generacemi
Autoři

CHALOUPKOVÁ Lucie NOVOTNÝ Petr

Rok publikování 2013
Druh Konferenční abstrakty
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
Popis Příspěvek se zabývá problematikou mezigeneračního učení učitelů na školách. Hlavní výzkumné otázky jsou: Co a jak se učitelé různých generací učit a jaké možnosti pro vzájemné učení se dostat v různých situacích života školy? Mezigenerační učení ve škole je nahlíženo z hlediska formálního i neformálního učení. Učení na pracovišti je poměrně tradiční výzkumné téma (Novotný, 2009), zatímco jeho mezigenerační rozměr obdržel menší zájem (Spannring, 2008). Ve školách je téma zajímavé jednak z hlediska věkové rozmanitosti zaměstnanců školy, jednak vzhledem k posunu věku odchodu do důchodu a následné delší době ekonomické aktivity u seniorů. Věková diverzita na pracovišti může přinést řadu výhod, např. vytvářet úctu k vedoucích pracovníků a zvýšit iniciativu těchto národů, nebo poskytnout jim příležitost patří a musí být nedílnou součástí společnosti, zapojit je do podpůrných sítí sociálních, inspirovat ostatní k řešení problémů na základě zkušeností jiných generací atd. (Schlimbach, 2010). Význam a přitažlivost tématu mezigeneračního vzdělávání ve školách je silnější i z hlediska rozvoje učitelů, což je pomalý a obtížný proces, který vyžaduje průběžné obnovování a doplňování odborných znalostí po dobu celé učitelské kariéry (Švaříček, 2011) .
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.