"As a picture it is nice, but as an instructional material it is not." Pupils´ appreciation of visuals in geography textbooks as an educational material.

Logo poskytovatele

Varování

Publikace nespadá pod Filozofickou fakultu, ale pod Pedagogickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Název česky "Je to pěkné jako obrázek, ale jako výukový materiál ne." Žákovské hodnocení nonverbálních prvků v učebnicích zeměpisu jako didaktického prostředku
Autoři

JANKO Tomáš LOKAJÍČKOVÁ Veronika

Rok publikování 2013
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis V souvislosti s rozvojem vizuální kultury a v návaznosti na jev označovaný jako „visual turn“ význam nonverbálních prvků v učebnicích v současnosti neustále narůstá (Heinze, 2010, s. 9). S tím, jak se význam nonverbálních prvků v každodenním životě a také ve vzdělávacích materiálech zvyšuje, jeví se potřeba analyzování jejich účinků na učení žáků jako stále významnější (Anglin, Vaez, & Cunningham, 2004, s. 865). Nonverbální prvky v učebnicích představují klíčové didaktické prostředky, které se za určitých okolností mohou významně uplatňovat při znázorňování vědeckých konceptů a také při jejich přibližování žákům. Mimo to však mohou plnit i další didaktické funkce (Levin, Anglin, & Carney, 1987, s. 53–62). Analyzování nonverbálních prvků a posuzování jejich vlivu na učení žáků proto představuje aktuální výzkumnou problematiku, která je kontinuálně rozvíjena v rámci etablované výzkumné oblasti – Research on Pictures (např. Levie, 1987).
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.