Krajinou zkušenostně reflektivního učení
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2013 |
Druh | Odborná kniha |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Zkušenostně reflektivní učení je výchovně vzdělávacím konceptem, jenž má v pedagogické historii zapuštěny velmi hluboké a silné kořeny, a již od třicátých let minulého století je spojen s poměrně extenzivním rozvojem napříč mnoha vědními disciplínami. Zcela obecně jej lze vymezit jako takový proces učení, v němž se lidé individuálně nebo ve spolupráci s ostatními pokoušejí prostřednictvím cílené reflexe a ověřování či transformace zažitého objevit nové možnosti, které nemusejí být zřejmé z běžné zkušenosti. Takto nově získaným informací přiřazují osobní význam s individuálním dopadem na jejich bezprostřední životní realitu a jejich fungování v ní. Předkládaná publikace prohlubuje dosavadní poznání tohoto pozoruhodného edukačního konceptu. Neklade si přitom ambici vytvořit přesnou a podrobnou mapu "krajiny" zkušenostně reflektivního učení. Jejím cílem je spíše zaostřit pozornost na aktuální dění, jež se v této velmi živelné oblasti na několika různých úrovních a v rámci poměrně rozmanitých témat odehrává. |