Eristika nových médií: Odstíny šedi

Autoři

HORÁKOVÁ Jana

Rok publikování 2013
Druh Konferenční abstrakty
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
Popis Fuller a Goffey při formulaci svého konceptu zlých médií vycházejí z předpokladu, že nejen uživatelé ovlivňují programovaná média, ale také média aktivně působí, tedy ovlivňují naše jednání i myšlení. Digitální média totiž nečekají na příkazy operátorů, jak by se mohlo zdát z výše uvedené definice interaktivních médií, ale celou řadu, vlastně většinu svých aktivit vykonávají bez našeho vědomí a bezprostředních zásahů. Často se ani neobracejí k lidským uživatelům, ale komunikují mezi sebou a dalšími zařízeními. Autoři předkládají šestnáct stratagemat (rétorických figur) zlých médií odvozených z pozorování procesů spjatých s fungováním infrastruktury nových médií. Jsou mezi nimi popisy základního rámce výzkumu, návrhy inovací teoretických konceptů, i sondy do konkrétní problematiky. V přednášce se zaměřím na představení metodologie zlých mediálních studií a jejich konceptuální zázemí.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.