Handicap and educating pupils with special needs from the viewpoint of language and literary education
Název česky | Problematika handicapu a vzdělávání žáků se speciálními potřebami z hlediska jazykové a literární výchovy |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2013 |
Druh | Editorství odborné knihy |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Publikace se zabývá problematikou literární a jazykové komunikace žáků základní školy se speciálními vzdělávacími potřebami. Obsahuje dva tematické oddíly. Úvodní studie je věnována vývoji intencionální literatury pro děti a mládež s tematikou handicapu. Další kapitoly prvního oddílu se zabývají komunikací žáků-cizinců s uměleckým textem, vlivem recitace na rozvoj jazykových kompetencí žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a porozuměním obrazným pojmenováním u žáků s dyslexií. Druhý oddíl publikace se zaměřuje na problematiku jazykové a slohové výchovy žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Dvě kapitoly oddílu se zabývají žákovskými produkčními a reprodukčními činnostmi a dále specifiky výuky na českých menšinových školách v zahraničí. |
Související projekty: |