Zlá mediální studia a zkoumání stratagemat šedých médií

Autoři

KOBÍKOVÁ Zuzana

Rok publikování 2013
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
Popis Co je to stratagema? Trik sloužící v argumentaci k oklamání nebo přesvědčení nepřítele, nebo velice účinný prostředek praktiků komunikace, jakými byli řečtí sofisté či Machiavelli? Argumentační faul, nebo návod, jak dostat v každé debatě za pravdu? Neptejme se, zda je to dobré, či zlé, ale zda je to účinné: Staví se sofistickým způsobem k užívání stratagemat v rámci teoretického zkoumání programovaných médií Zlá mediální studia. V rámci příspěvku se v intencích hlavních tezí interpretovaného stratagematu č. 4 (Fuller a Goffey, 2007) pokusím rozeznat a představit stratagemické chování subjektů zapojených v sítích interakcí tzv. zóny šedých médií. Cílem příspěvku je zmiňovaný přístup ilustrovat na (humorném) příkladu stratagematické konstrukce osobité public relations reality, ale také na (seriózním) příkladu teoretického odhalování ne-samozřejmosti hypertextu.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.