Podpůrné sítě očima dětí v zařízeních pro výkon ÚV, OV, PVP

Varování

Publikace nespadá pod Filozofickou fakultu, ale pod Pedagogickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

MATOCHOVÁ Jarmila

Rok publikování 2013
Druh Kapitola v knize
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Kapitola pojednává o průběhu našeho výzkumného šetření týkajícího se sociální opory. Výzkum se zaměřuje na percepci její kvantitativní a kvalitativní stránky dětmi s poruchou chování umístěnými v edukačním systému podpory. Sociální oporu chápeme jako externí podpůrný zdroj, který lze využít pro eliminaci bariér a celkový rozvoj dítěte s poruchou chování. Stále probíhající výzkumné šetření využívá kvantitativní metodologie, výzkumným nástrojem je modifikovaný ISEL (Interpersonal Support Evaluation List). V současné době jsme ve fázi sběru dat, dosavadní výzkumná zjištění mluví o nezastupitelné roli přirozených sociálních struktur (rodina, vrstevníci) v podpoře dítěte. Z institucionálních zdrojů podpory volily děti nejčastěji vychovatele. Děti ve výzkumném souboru vykazovaly vysokou spokojenost s dostupnou sociální oporou.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.