Motivace vysokoškolských studentů k učení se německému odbornému a akademickému jazyku
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2013 |
Druh | Kapitola v knize |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Předložený text prezentuje první výsledky rozpracovaného disertačního projektu. V březnu 2013 byl proveden předvýzkum k plánovanému disertačnímu projektu. Jeho cílem bylo vyzkoušet funkčnost vybraného výzkumného nástroje a získat představu o vstupu do terénu. Data byla sbírána pomocí polostrukturovaných rozhovorů se třemi studenty a jednou studentkou prezenčního magisterského studijního programu na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity v Brně. Data byla analyzována na základě kvalitativní obsahové analýzy a induktivně vytvořeného kategoriálního systému. Výsledky předvýzkumu plně souhlasí s aktuálními teoriemi motivace k učení se cizímu jazyku, s Gardnerovým socio-edukativním modelem (2005), s teorií sebeurčení (self-determination theory) (Deci & Ryan, 1993) i atribuční teorií (Williams, Burden, & Al-Baharna, 2001) a nepřináší zatím žádné nové poznatky. V závěru příspěvku následuje krátké zamyšlení nad přínosem této pilotáže a jejím dopadem na další postup disertačního projektu. |
Související projekty: |