Intuice a vhled při řešení úloh matematicky nadanými žáky
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2013 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Učitel a nadaný žák |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | mathematically gifted pupil; tasks solving; intuition; insight |
Popis | Sledování přístupu matematicky nadaných žáků k řešení netradičních úloh ukázalo, že na rozdíl od většiny žáků v běžné třídě, nadaní žáci vyřeší úlohu, aniž by respektovali ve škole naučené postupy a jejich zápisy. S obtížemi se podřizují formálním postupům, které jsou často vyžadovány učiteli, nebo předem připravenými předtištěnými šablonami v pracovních sešitech. Často využívají okamžitého nápadu, intuice a vhledu. V příspěvku uvádíme několik příkladů úloh, při jejichž řešení se projevila schopnost nadaných žáků využít intuice a vhledu. |
Související projekty: |