Matematický talent na 1. stupni ZŠ
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2013 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Matematika v primárnej škole - Rôzné cesty, rovnaké ciele |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | gift; gifted pupils; mathematics; identification; research; school; mathematical competion; stimulation |
Popis | Příspěvek vznikl na základě výzkumu zaměřeného na inovace metod, obsahu a forem vyučování matematice na 1. stupni základní školy a s tím spojenému zkvalitňování vysokoškolské přípravy budoucích učitelů na 1. stupni ZŠ.V článku se zamýšlíme jednak nad možnostmi včasné identifikace nadaných dětí v matematice a jednak nad způsoby rozvíjení jejich talentu. Uvádíme několik možností této identifikace, jak vyplynulo z provedeného průzkumu. Překvapujícím zjištěním je fakt, že nadané děti nejčastěji nasměrují k zájmu o matematiku jejich prarodiče. Rozvíjení matematického talentu může probíhat v několika rovinách: ve škole v hodinách matematiky, v zájmových kroužcích, v rámci matematických soutěží, ale také stimulací v domácím prostředí. |
Související projekty: |