Význam nezávislých expertních center pro šíření badatelsky orientované výuky v České republice
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2014 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Scientia in educatione |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | http://www.scied.cz/index.php/scied/article/viewFile/88/81 |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | Non-governmental organisations; inquiry-based learning; evaluation; environmental education |
Popis | Článek diskutuje problémy související s rozšířením tzv. badatelsky orientované výuky (BOV) v českém prostředí. V první části článek poskytuje přehled publikovaných odborných textů zabývající se v českém kontextu BOV. Ve druhé jsou shrnuty zkušenosti, které s touto metodikou získala tzv. nezávislá expertní centra, tj. organizace poskytující školám výukové a tréninkové programy. Stručně jsou charakterizovány jednotlivé realizované programy BOV a výsledky jejich evaluace. V poslední části článek uvádí argumenty pro větší spolupráci mezi těmito centry a univerzitami při šíření BOV. |