Sociální pedagog se zaměřením na pedagogiku volného času jako odborná podpora učitele ve škole
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2014 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Malach, J.; Knejzlíková, O. (ed.) Pedagogická diagnostika a evaluace |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | School; vocational support; social pedagogue; leisure education; skills; employability research |
Přiložené soubory | |
Popis | Příspěvek se zabývá možností uplatnění sociálního pedagoga se zaměřením na pedagogiku volného času ve školním prostředí (absolvent oboru Sociální pedagogika a volný čas na Pedagogické fakultě MU v Brně). Vymezuje možné pole jeho odborného působení, a to jak ve vztahu k žákům a odborné pedagogické a sociálně výchovné práci s nimi včetně diagnostiky a depistáže možných problémů, tak ve vztahu k učitelům a rodičům dětí, např. v oblasti zavádění inovativních metod zážitkové pedagogiky. Opírá se také o výsledky výzkumu realizovaného v několika základních školách z hlediska potřebnosti a uplatnitelnosti sociálních pedagogů v základní škole, kde působili vybraní studenti, kteří absolvovali výuku inovovaných předmětů v rámci projektu Inovace studijního oboru Rekreologie v souladu s požadavky trhu práce. |
Související projekty: |