Možnosti zvyšování kvality výuky v českém prostředí: inspirace principy programu SINUS

Logo poskytovatele

Varování

Publikace nespadá pod Filozofickou fakultu, ale pod Pedagogickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

JANKO Tomáš

Rok publikování 2014
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Kvalita výuky v současnosti představuje důležité téma, jež je na mezinárodní úrovni intenzivně rozpracováváno. V českém prostředí však kvalita výuky jako výzkumné téma není prozatím plně etablováno. Chybí inspirativní podněty, jak kvalitu ve výuce efektivně rozvíjet. V tomto kontextu je v příspěvku představován program SINUS, který byl s cílem rozvíjení kvality výuky v oblasti matematiky a přírodních věd realizován ve Spolkové republice Německo. Smyslem bylo navržení opatření, která by ke kvalitě výuky přispívala dlouhodobě. Základními charakteristikami programu se tak staly iniciativa učitelů a jejich aktivní kooperace a profesionalizace. Zaměření programu reprezentovalo jedenáct tematických modulů, napomáhajících zvyšování kvality výuky v oblastech matematické a přírodovědné výuky, na něž bylo jako na problematické upozorněno ve výzkumech TIMSS. Cílem příspěvku je nejen naznačení relevantnosti programu SINUS pro české prostředí, ale především hlubší reflexe jeho principů a komponent, které se jeví jako inspirativní z hlediska snah o zvyšování kvality výuky.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.