Charakteristiky výukové komunikace a jejich vliv na žákovské učení

Logo poskytovatele
Autoři

SEDLÁČEK Martin

Rok publikování 2014
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
Popis V příspěvku představujeme dílčí výsledky z výzkumného projektu „Učitel a žáci v dialogickém vyučování“ (GA 13-23578S). Na základě empirickým dat sledujeme vztah mezi učením žáků a vybranými charakteristikami výukové komunikace. Příspěvek vychází z dat kvantitativní fáze projektu. Ta byla založena na dotazníkovém šetření, populaci tvořili žáci druhého stupně ZŠ v Jihomoravském kraji. Výzkumný vzorek se skládá z 256 žáků 16 tříd. Dotazník se skládal z 50 položek zaměřených na vnímání různých charakteristik výuky a percepci učení. Dotazník byl konstruován na základě předvýzkumu a s oporou o zahraniční měřící nástroje (Chesebro, McCroskey, 2000). V příspěvku představuje hlavní výsledky analýz dotazníkových dat. Pozornost nejprve věnujeme klíčovým charakteristikám výukové komunikace, které vzešly z faktorové analýzy. Důraz následně klademe na otázku, jak tyto faktory souvisejí s žákovským učením v kognitivní i afektivní dimenzi.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.