Becoming a data-wise school leader: Developing leadership capacity for data-informed school improvement
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2014 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Sodobna pedagogika |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | data-wise work; school leadership; school development; Deleca project |
Popis | Od škol se očekává práce s daty, a to především z důvodu jejich rozvoje a akontability. Vedení škol hraje hlavní roli ve sběru, interpretaci a využívání dat, znamená to tedy, že musí být dostatečně schopné s daty pracovat. Článek shrnuje dílčí výstupy z projektu Developing Leadership Capacity for Data-informed School Improvement (DELECA). Pracuje s konceptem datové gramotnosti vedoucích pracovníků škol a diskutuje možnostmi rozvoje jejich kompetencí. V textu jsou také shrnuty vybrané postupy tvorby kurikula zaměřeného na rozvoj gramotnosti v práci s daty ve školním prostředí, které byly vytvořeny v rámci projektu DELECA. |