Příprava lekce v knihovně o informační bezpečnosti pro děti a seniory
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2014 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Knihovny současnosti 2014: sborník z 22. konference, konané ve dnech 9. až 11. září 2014 v areálu Univerzity Palackého v Olomouci |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | http://www.sdruk.cz/data/xinha/sdruk/ks2014/Sbornik2014.pdf |
Obor | Dokumentace, knihovnictví, práce s informacemi |
Přiložené soubory | |
Popis | Při přípravě lekce je nutné reflektovat charakteristiky cílové skupiny, stejně jako specifika tématu. Vzhledem k možnostem knihovníka ne vždy je možné nebo nutné vytvořit celou lekci, včetně všech materiálů nově, proto je vhodné vědět, jaké informační zdroje pro oblast informační bezpečnosti lze použít. I při převzetí materiálů nebo celé metodiky lekce a ještě více při přípravě vlastní je ale nutné ji přizpůsobit nejen cílové skupině, ale i možnostem vzdělávajícího a s vědomím těchto vymezení zformovat lekci, aby odpovídala didaktickým principům. Cílem tohoto příspěvku je poskytnout knihovníkovi vodítka ve všech těchto oblastech a dát mu tak podporu pro přípravu či úpravu svých lekcí. |