Možnosti a limity ekonomického hodnocení environmentálních externalit silniční dopravní infrastruktury jako podklady pro plánování dopravy
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2015 |
Druh | Vyžádané přednášky |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Cílem tohoto příspěvku je územní identifikace konfliktů silniční dopravní infrastruktury s relevantními složkami životního prostředí a jejich ekonomické hodnocení. Příspěvek je zaměřen na hodnocení komplexních environmentálních dopadů projektů expresní silniční infrastruktury. Předmětem příspěvku jsou environmentální dopady včetně aplikace variantních oceňovacích metod. Hodnocena je kompletní síť dálnic a rychlostních silnic v České republice mimo městské radiály. Další předmětnou hierarchickou úrovní vybraného dopravního modu jsou regionální silnice vyššího významu, tedy silnice II. třídy. Zde je z hlediska územního vymezení předmětným územím region soudržnosti Jihovýchod, ve kterém jsou vymezeny pouze ty silnice II. třídy, které směřují do správních center dotčených dvou krajů – v kraji Vysočina do Jihlavy a v Jihomoravském kraji do Brna, což svědčí o významu těchto komunikací z pohledu vlivu na dostupnost či obslužnost ve vztahu napojení obcí na centrum regionu. Z důvodu detailnější identifikace disparit se příspěvek zabývá i zátěží daných komunikací na úsecích procházejících jednotlivými obcemi. |