Silné stránky charakteru a akademická motivace ve vztahu k optimálnímu prospívání českých vysokoškolských studentů
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2014 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Annales psychologici |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | Digitální knihovna FF MU |
Obor | Psychologie |
Klíčová slova | flourishing; character strengths; academic motivation; university students |
Popis | Výzkumná studie se zabývá aktuálními tématy pozitivní psychologie. Hlavním cílem je prozkoumat vztah mezi optimálním prospíváním, využíváním silných stránek charakteru a akademickou motivací vysokoškolských studentů. Pro sběr dat, který probíhal na jaře roku 2014 pomocí online anonymního dotazníku, byly použity metody The PERMA Profiler (Kern & Butler, 2013), The Strengths Use Scale (Govindji & Linley, 2007) a The Academic Motivation Scale (Vallerand et al., 1992). Výzkumný soubor tvořilo 403 studentů českých vysokých škol. Získaná data byla zpracována pomocí statistického programu SPSS. Výsledky naznačují, že studenti s vyšší mírou optimálního prospívání více využívají svých silných stránek a uplatňují vnitřní motivaci ke studiu. Výsledky mohou nalézt uplatnění ve výchovně-vzdělávacím procesu při zavádění programů pozitivní edukace zaměřených na identifikaci a rozvoj silných stránek charakteru studentů. |