Seznámení s kvalitami německých učebnic zeměpisu Terra

Logo poskytovatele

Varování

Publikace nespadá pod Filozofickou fakultu, ale pod Pedagogickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

JANKO Tomáš

Rok publikování 2015
Druh Popularizační texty
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Školní učebnice stále představují důležité didaktické pomůcky, jež se významně podílí na úspěchu vyučovacího procesu. Zorientovat se v nabídce aktuálních školních učebnic však může být obtížné i pro zkušené učitele. Článek proto usiluje o představení zahraničních učebnic Terra, jež jsou používány pro výuku zeměpisu na druhém stupni základní školy ve Spolkové republice Německo. Smyslem článku není odborná analýza, nýbrž zhodnocení zmiňovaných učebnic z hlediska nároků českého učitele. Chceme tak poukázat na pozitiva daných učebnic, které by mohly být zajímavé z hlediska promýšlení výuky a jsou tak hodné následování. Nejdříve je čtenář seznamován s obecnými charakteristikami posuzovaných učebnic. Následují postřehy týkající se jejich vybavenosti a dalších specifických vlastností, jež mohou napomáhat při učení žáků. Výklad je doplněn i konkrétními ukázkami z učebnic. Naznačována jsou také doporučení pro vzdělávací praxi. Závěry článku naznačují, že posuzované učebnice zeměpisu reprezentují specifický přístup k tvorbě školních učebnic, jenž se odráží především ve složení textové a netextové komponenty, ale i ostatních výrazových prostředků.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.