Real World Learning: a critical analysis
Název česky | Učení v reálném světě: kritická analýza |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2015 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Envigogika |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | http://envigogika.cuni.cz/index.php/Envigogika/article/view/473/611 |
Doi | http://dx.doi.org/10.14712/18023061.473 |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | Outdoor education; environmental education; quality; values; behavior change |
Popis | Článek analyzuje tzv. „model ruky“, který byl vytvořen jako součást mezinárodního projektu Real World Learning (Učení se ve skutečném světě). Cílem modelu bylo nabídnout zásady pro zpracování programů outdoorové environmentální výchovy. Provedená analýza dokládá, že model trpí jistou nekonzistencí mezi snahou vymezit kritéria kvality podporující emancipační, žáky řízené učení, a svou instrumentální ambicí rozvíjet odpovědné environmentální chování. Na druhé straně model nabízí nový pohled na programy outdoorové environmentální výchovy, především na problematiku hodnot a rámců. komunikovaných programy. |