Factors Influencing Acceptance of E-learning by Teachers in the Czech Republic
Název česky | Faktory ovlivňující přijetí e-learningu učiteli v České republice |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2015 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Computers in Human Behavior |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0747563214005974 |
Doi | http://dx.doi.org/10.1016/j.chb.2014.11.018 |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | e-learning; acceptance; teacher; teacher training |
Popis | Cílem této studie bylo prozkoumat, jaké faktory mají vliv na přijetí e-learningového kurzu učiteli základních a středních škol v prostředí transformujícího se školství v České republice. Do výzkumného šetření bylo zapojeno 228 učitelů z 68 různých základních a středních škol z Jihomoravského regionu v České republice. Tito učitelé se účastnili některého z 16 různých e-learningových kurzů zaměřených na využití moderních technologií ve vzdělávání. Všechny kurzy o očekávané časové náročnosti 42 hodin a době trvání 4-6 týdnů byly sestaveny zkušenými odborníky a realizovány jako asynchronní on-line kurzy v prostředí LMS Moodle. Bylo zjištěno, že zásadní vliv na přijetí e-learningového kurzu má dobrovolnost účasti učitele v něm a pozitivní očekávání před jeho zahájením. Důležitou roli hraje rovněž samostatné zvládnutí kurzu a hodnocení jeho různých aspektů. Naopak se ukazuje, že statisticky významný vliv nemají předchozí zkušenosti s e-learningem a individuální návyky účastníků v oblasti vypracovávání dobrovolných úkolů a poznámek, účasti v diskusích během kurzu či časového rozložení jeho plnění. |