Pozice ideálního dialogu ve výukové interakci

Logo poskytovatele

Varování

Publikace nespadá pod Filozofickou fakultu, ale pod Pedagogickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

TŮMA František

Rok publikování 2015
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Cílem příspěvku je pojednat o vztahu mezi ideálním dialogem a institucionálním dialogem v kontextu školní třídy. Příspěvek se zaměřuje na výzkum povahy učitelových otázek a IRF výměn ve výukové interakci. Z perspektivy institucionálního dialogu jsou diskutovány vybrané výsledky výzkumu interakce ve třídě. Je vyvozeno, že při přihlédnutí k cílům analyzovaných situací hrají IRF výměny a uzavřené otázky učitele důležitou roli. Normativní snahy o zavedení ideálního dialogu do výukové interakce jsou v příspěvku z hlediska institucionálního dialogu problematizovány.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.