Komunikace ve školní třídě a žákovské učení
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2015 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Orbis Scholae |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | http://www.orbisscholae.cz/archiv/2015/2015_1_04.pdf |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | classroom communication; perceived learning; teacher clarity; teacher credibility; students' engagement |
Popis | V textu řešíme otázku, zda charakter výukové komunikace ovlivňuje žákovské učení v humanitních předmětech. Autoři představují dotazník zjišťující charakteristiky výukové komunikace spolu s ukazateli percipovaného žákovského učení a prezentují výstupy z analýzy dat na vzorku 256 žáků druhého stupně základních škol v Jihomoravském kraji. Výsledky ukazují, že charakteristiky výukové komunikace velmi významným způsobem ovlivňují subjektivně hodnocené žákovské učení, přičemž se jako nejdůležitější faktor ukazuje žákovská angažovanost v komunikaci. |
Související projekty: |