Komunikace ve školní třídě a žákovské učení

Logo poskytovatele
Autoři

SEDLÁČEK Martin ŠEĎOVÁ Klára

Rok publikování 2015
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Orbis Scholae
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
www http://www.orbisscholae.cz/archiv/2015/2015_1_04.pdf
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova classroom communication; perceived learning; teacher clarity; teacher credibility; students' engagement
Popis V textu řešíme otázku, zda charakter výukové komunikace ovlivňuje žákovské učení v humanitních předmětech. Autoři představují dotazník zjišťující charakteristiky výukové komunikace spolu s ukazateli percipovaného žákovského učení a prezentují výstupy z analýzy dat na vzorku 256 žáků druhého stupně základních škol v Jihomoravském kraji. Výsledky ukazují, že charakteristiky výukové komunikace velmi významným způsobem ovlivňují subjektivně hodnocené žákovské učení, přičemž se jako nejdůležitější faktor ukazuje žákovská angažovanost v komunikaci.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.