Typologie mezigeneračního učení mezi učiteli

Logo poskytovatele
Autoři

BRÜCKNEROVÁ Karla NOVOTNÝ Petr

Rok publikování 2015
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Lifelong Learning – celoživotní vzdělávání
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
www http://lifelonglearning.mendelu.cz/wcd/w-rek-lifelong/ll1503/lifele20150503140.pdf
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova intergenerational learning amongst teachers; learning at the workplace; professional development of teachers; typology
Popis Článek nejprve diskutuje možné přístupy k tvorbě typologie mezigeneračního učení a poté představuje konkrétní typologii mezigeneračního učení vycházející z kvalitativního výzkumu mezi učiteli základních a středních škol. Data z 22 rozhovorů byla analyzována na třech úrovních a vznikající typologie byla průběžně ověřována zpětným ukotvováním v datech. Představovaná typologie definuje čtyři typy mezigeneračního učení: přijímající, přetvářející, hledající a inspirující se mezigenerační učení. Tyto typy jsou vyděleny na základě specifik v úrovni obsahů a interakcí, které mezi příslušníky rozdílných generací v rámci učení probíhají. V závěru jsou diskutovány možné přínosy pohledu na mezigenerační učení prostřednictvím představené typologie.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.