Komunikační bariéry v počítačem podporovaném skupinovém učení

Autoři

POLÁČEK Jiří

Rok publikování 2015
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Pedagogika
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
www http://pages.pedf.cuni.cz/pedagogika/?p=11248
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova communication barrier; group learning; information and communication technology; Internet services; co-operation; text communication; face-to-face communication; social interaction
Přiložené soubory
Popis Studie se věnuje komunikačním bariérám, které se mohou vyskytovat ve skupinových výukových metodách realizovaných prostřednictvím internetu. Ukazuje se totiž, že přesun skupinového učení ze školní místnosti do virtuálního prostředí obnáší určité technologické obtíže, které mohou znesnadňovat interakce mezi členy skupiny. Na základě analýzy vybraných výzkumných zpráv věnujících se překážkám v počítačem podporovaném skupinovém učení na vysokých školách a následné syntéze získaných poznatků studie identifikuje a rozebírá šest úrovní komunikačních bariér, které mohou být potenciálním důvodem toho, proč se vysokoškolští studenti dostatečně nezapojují do učebního procesu. Závěrem studie konstatuje, že se jedná o propojený řetězec překážek, které studenti musejí překonávat, a nabízí některé postřehy pro další výzkum těchto komunikačních bariér.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.