Konstrukce vzdělávání romského žáka ze sociálně znevýhodněného prostředí v rámci prolínání a soupeření akademicky institucionálních, učitelských a rodičovských diskursů

Logo poskytovatele

Varování

Publikace nespadá pod Filozofickou fakultu, ale pod Pedagogickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

KLAPKO Dušan REMSOVÁ Lenka

Rok publikování 2015
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis V našem příspěvku vycházíme z konstruktivisticky koncipované teorie Sociální konstrukce reality autorů Berger Luckmann (1999) a z kritických teorií, zejména z konceptů útlaku a nadvlády I. Young (2010). Pro náš příspěvek se zabýváme konkrétně akademickým diskursem prezentovaným v e-periodiku Učitelské noviny na téma edukace sociálně znevýhodněné žáka. Výzkumným vzorkem byly články za posledních pět let. Dále představíme interpretační repertoáry pedagogů pracujících na ZŠ praktických. V neposlední řadě předložíme analýzu výpovědí romských rodičů a žáků na procesy jejich rodinné a školní socializace.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.