Tradition of museum pedagogy in the Czech Republic and the role of Brno museology in its development
Název česky | Tradice muzejní pedagogiky v České republice a role brněnské muzeologie na jejím vývoji |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2015 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Museologica Brunensia |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | Digitální knihovna FF MU |
Obor | Umění, architektura, kulturní dědictví |
Klíčová slova | museum pedagogy; education in museology; Masaryk University; curriculum of museology |
Popis | Muzejní pedagogika ve své teoretické i prakticistní rovině je oborem, který v České republice zažívá úspěšné období. Za posledních dvacet let vývoje společnosti, kdy muzea přestala být nástrojem režimních sdělení, ale vrátila se ke svobodné interpretaci sbírek, stoupl nejen zájem společnosti o muzea, ale především zájem muzeí o návštěvníky. V prakticistní rovině tak v různorodé kvalitě nacházíme pestrou nabídku aktivit a doprovodných programů, v teoretické rovině můžeme sledovat zájem muzeologů i pedagogů o zázemí oboru. Zázemí muzejní pedagogiky v České republice stojí ovšem na pevných základech dlouholeté tradice. Příspěvek je krátkým připomenutím vývoje oboru v České republice jak v rovině teoretické, tak i v rovině jeho výuky na Masarykově univerzitě v Brně. |
Související projekty: |