Tradition of museum pedagogy in the Czech Republic and the role of Brno museology in its development

Název česky Tradice muzejní pedagogiky v České republice a role brněnské muzeologie na jejím vývoji
Autoři

JAGOŠOVÁ Lucie MRÁZOVÁ Lenka

Rok publikování 2015
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Museologica Brunensia
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
www Digitální knihovna FF MU
Obor Umění, architektura, kulturní dědictví
Klíčová slova museum pedagogy; education in museology; Masaryk University; curriculum of museology
Popis Muzejní pedagogika ve své teoretické i prakticistní rovině je oborem, který v České republice zažívá úspěšné období. Za posledních dvacet let vývoje společnosti, kdy muzea přestala být nástrojem režimních sdělení, ale vrátila se ke svobodné interpretaci sbírek, stoupl nejen zájem společnosti o muzea, ale především zájem muzeí o návštěvníky. V prakticistní rovině tak v různorodé kvalitě nacházíme pestrou nabídku aktivit a doprovodných programů, v teoretické rovině můžeme sledovat zájem muzeologů i pedagogů o zázemí oboru. Zázemí muzejní pedagogiky v České republice stojí ovšem na pevných základech dlouholeté tradice. Příspěvek je krátkým připomenutím vývoje oboru v České republice jak v rovině teoretické, tak i v rovině jeho výuky na Masarykově univerzitě v Brně.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.