Sociální kompetence studentů učitelství - poznatky z výzkumu českých studentů
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2015 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Manažérske rozhodovanie v kontexte situačných a osobnostných charakteristík |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Psychologie |
Klíčová slova | interpersonal characteristics; teacher trainees; dominance; affiliation; adaptive behaviour |
Popis | Příspěvek referuje o výzkumu, jehož cílem byla analýza interpersonálních charakteristik studentů učitelství pro 1. stupeň základní školy. Výzkum byl proveden pomocí dotazníků na vzorku 200 studentů učitelství pro 1. stupeň základní školy. Z výzkumu vyplynulo, že studenti učitelství vykazují interpersonální charakteristiky velmi podobné zkušeným učitelům, tj. převážně adaptivní formy interpersonálního chování s příklonem k dominantním a afiliantním způsobům chování. Osobnostní vlastnosti učitele na 1. stupni ZŠ považují studenti učitelství za zásadní, avšak kvalitu svého studia z hlediska formování osobnostních vlastností studenti hodnotili převážně jako nedostatečnou. |