Roĺ lingvističeskoj igry v formirovaniji rečevych kompetencij studenta pri izučeniji russkogo jazyka kak inostrannogo
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2015 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | CASALC Review |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | game; child; adult; pedagogy; teaching |
Popis | Příspěvek informuje o zásadní roli hry jako výukové složky v životě dítěte i dospělého s důrazem na pedagogickou stránku dané problematiky. Dítě se na základě herní složky ve výchově učí porozumět okolnímu světu a najít si své místo v kolektivu. Vzhledem k faktu, že dětské hry patří do oblasti duchovní kultury, odvolává se autorka na některé významné etnolingvisty a přibližuje základní etnolingvistické principy nezbytné k pochopení důležitosti využití her i v dospělosti. Zařazení her do výuky cizích jazyků napomáhá studentům osvojovat si různé kategorie jazyka a přirozenou formou zpracovat velké množství nových informací. Autorka příspěvku je přesvědčena, že otázka studia ruského jazyka jako cizího je spojena také s lingvokulturologií, poukazuje tedy na hlavní momenty této vědní disciplíny ve spojitosti s pedagogickým pohledem. Na základě vlastní zkušenosti autorky příspěvku se smíšenými mnohonárodnostními skupinami studentů je akcentována také důležitost využití her při překonávání jazykové komunikační bariéry a vytvoření dobré pracovní atmosféry během výuky. V závěru článek přináší konkrétní příklady a hry využívané během výuky ruského jazyka pro akademické a odborné účely. |