Roĺ lingvističeskoj igry v formirovaniji rečevych kompetencij studenta pri izučeniji russkogo jazyka kak inostrannogo

Varování

Publikace nespadá pod Filozofickou fakultu, ale pod pracoviště Centrum jazykového vzdělávání. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

ŠEVEČKOVÁ Monika

Rok publikování 2015
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj CASALC Review
Fakulta / Pracoviště MU

Centrum jazykového vzdělávání

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova game; child; adult; pedagogy; teaching
Popis Příspěvek informuje o zásadní roli hry jako výukové složky v životě dítěte i dospělého s důrazem na pedagogickou stránku dané problematiky. Dítě se na základě herní složky ve výchově učí porozumět okolnímu světu a najít si své místo v kolektivu. Vzhledem k faktu, že dětské hry patří do oblasti duchovní kultury, odvolává se autorka na některé významné etnolingvisty a přibližuje základní etnolingvistické principy nezbytné k pochopení důležitosti využití her i v dospělosti. Zařazení her do výuky cizích jazyků napomáhá studentům osvojovat si různé kategorie jazyka a přirozenou formou zpracovat velké množství nových informací. Autorka příspěvku je přesvědčena, že otázka studia ruského jazyka jako cizího je spojena také s lingvokulturologií, poukazuje tedy na hlavní momenty této vědní disciplíny ve spojitosti s pedagogickým pohledem. Na základě vlastní zkušenosti autorky příspěvku se smíšenými mnohonárodnostními skupinami studentů je akcentována také důležitost využití her při překonávání jazykové komunikační bariéry a vytvoření dobré pracovní atmosféry během výuky. V závěru článek přináší konkrétní příklady a hry využívané během výuky ruského jazyka pro akademické a odborné účely.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.